تنبيه :: عزيزي اذا واجهتك مشكلة في تصفح الموقع , فاننا ننصحك بترقيه متصفحك الى احدث اصدار أو استخدام متصفح فايرفوكس المجاني .. بالضغط هنا .. ثم اضغط على مستطيل الاخضر (تحميل مجاني) .
 
 
النتائج 1 إلى 5 من 5
  1. #1
    عضو مجتهد
    الصورة الرمزية احساس بنت
    الحالة : احساس بنت غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 54424
    تاريخ التسجيل : 08-03-10
    الدولة : العينـ - دار الزينـ ^_^
    الوظيفة : طالبة علمـــ
    الجنـس : انثـى
    المشاركات : 105
    التقييم : 10
    Array
    MY SMS:

    يلا يا قلبي سرينا ضاقت الدنيا علينا ....

    2nd لو سمحتو اريد موضوع عن اعادة تدوير و التصنيع


    السلام عليكم و الرحمه
    اشحااالكم ؟؟ شخباااركم ؟؟

    ابي منكم مساعده لو سمحتوا
    اريد موضوع عن اعادة التدوير و اعادة التصنيع
    بلييييز





    تحياااتي لكم ^_^








  2. #2
    :: عضوية VIP ::
    الصورة الرمزية إمارتيه حلوه
    الحالة : إمارتيه حلوه غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 39506
    تاريخ التسجيل : 19-06-09
    الدولة : إماراتيه
    الوظيفة : موظفه
    الجنـس : انثـى
    المشاركات : 17,774
    التقييم : 2027
    Array

    افتراضي رد: لو سمحتو اريد موضوع عن اعادة تدوير و التصنيع


    إن شاء الله هذا اوكيه ..

    يتصور الكثيرون خطأ أن مصطلح النفايات هو مصطلح سلبي، ولكن العكس هو الصحيح. والنفايات لها أهمية تجارية وصناعية وخاصة أن الموارد الطبيعية في تناقص مستمر وأسعارها في ارتفاع متواصل، ويمكن الاستفادة من النفايات بدلاً من التخلص منها. لذلك يجب إدخال برامج الاستفادة من النفايات البلدية في خطط التنمية والعمل على استخلاصها كمصدر طبيعي للصناعات المنخفضة التكاليف. إن الإسلام يدعو للعناية بالبيئة والنظافة ومن ذلك إدارة وتدوير النفايات، حيث قال النبي المصطفى محمد {؛ "إماطة الأذى عن الطريق صدقة"، وقال سيدنا محمد {؛ "إن الإيمان بضع وسبعون شعبة أعلاها كلمة لا إله إلا الله، وأدناها إماطة الأذى عن الطريق". لذلك فالتعامل مع النفايات بشكل غير سليم يعتبر أذى ويأثم فاعلها، في حين أن إزالتها أو الاستفادة منها كتدويرها تعتبر صدقة ويثاب العاملون عليها. ويتطلب الاستثمار في تدوير النفايات استراتيجية شاملة تشترك فيها مؤسسات القطاعين العام والخاص ذات العلاقة بالنظافة العامة والنفايات والصحة العامة وحماية البيئة والأجهزة الاقتصادية المختصة بهدف معالجة النفايات والاستفادة منها، بالإضافة إلى متابعة الدراسات في مجال تدوير النفايات وإعادة استخدامها في الصناعة، والقطاع الخاص هو الأكثر مقدرة وتأهيلاً للاستثمار في مجال تصنيع النفايات. ويعتبر المستثمر ورأس المال وتكاليف الضمان من المعايير المهمة التي تؤخذ بعين الاعتبار مالياً. ومعظم الكلف العالية ناتجة عن الاستخدام غير الفعال للمصادر نتيجة هدر في تكلفة المواد الخام والطاقة بالإضافة إلى عدم كفاءة التشغيل والمعالجة وزيادة تكاليف الدعاوى القضائية.
    الدراسات التسويقية


    إن الدراسات التسويقية لها أهمية كبيرة في عملية الاستثمار في مجال النفايات. وهذه الدراسات يمكن اتخاذها أساساً لتحديد الطاقات الإنتاجية للمشروعات. ويمكن أن تسهم الدولة في مشاريع معالجة النفايات عند تحويلها إلى القطاع الخاص من خلال طرق متعددة وهي؛ القروض، المساعدة الفنية، المساهمة في رأس المال، استئجار المعدات، البيع الآجل مع تقسيط الثمن. وتأخذ النفايات النصيب الأكبر من ميزانية البلديات والهيئات المحلية المعنية وخاصة أن السكان في ازدياد وبالتالي ازدياد كميات النفايات، وتدوير النفايات يقلل من هذه الميزانية.
    الاستفادة من النفايات


    تتوفر عدة طرق لاسترجاع المواد المفيدة من النفايات الصلبة وإعادة الاستفادة منها، ومن هذه الطرق: الفرز المغناطيسي حيث توضع النفايات على سير متحرك يتعرض إلى مادة مغناطيسية تجذب إليها المعادن القابلة للجذب المغناطيسي. والفرز الهوائي حيث يتم عزل النفايات حسب كثافتها وحجمها، وتقذف النفايات في الهواء ليتم عزل المواد المتشابهة حسب مسافة القذف. وكذلك يتم عزل النفايات حسب مكوناتها لإعادة تصنيعها بعد كبسها، حيث تعاد السيارات القديمة إلى مصانع الحديد والصلب، الزجاج المكسور إلى مصانع الزجاج، الأخشاب إلى مصنع الخشب المضغوط، الأوراق القديمة والنفايات السليلوزية إلى مصنع الورق، نفايات اللدائن إلى مصنع اللدائن، علب الألمنيوم، والنفايات العضوية إلى وحدة توليد الطاقة والتحويل الحيوي (الكمبوست). ويمكن الاستفادة من فضلات الشحوم في صناعة الصابون والشموع وزيت التشحيم. ويستفاد من العظام والشحوم والريش بعد معالجتها كغذاء للحيوانات. ويمكن الاستفادة من قطع الأثاث المنزلي ذات الحجم الكبير في إعادة استخدامه ونقله من قبل شركات أو أشخاص متخصصين.
    ويمكن تقسيم استرجاع النفايات والذي يسمى أحياناً (4R) على النحو التالي؛ التقليل Reduction، إعادة الاستعمال Re-use، التدوير Recycling، والاسترداد Recovery، والتي تشمل التحويل الحيوي واسترداد الطاقة. وحالياً تتمثل استراتيجية النفايات في كثير من الدول وخاصة الدول المتقدمة من التخلص إلى التقليل عندما يكون ذلك ممكناً اقتصادياً أو تقنياً أو بيئياً. وفوائد استرجاع النفايات هي التقليل من النفايات، توفير المواد الخام، وتوفير الطاقة. واستخلاص المواد من مواقع الدفن تعد أكثر شيوعاً في البلدان النامية من استخلاصها من المصدر.
    وتواجه عملية استرجاع المواد من النفايات مشكلتين رئيسيتين وهما؛ تفضيل استخدام المواد الخام على المسترجعة، وارتفاع كلفة فصل وتجميع ونقل ومعالجة المواد المسترجعة. وأحياناً يتم إعادة استعمال النفايات بدون الأخذ بعين الاعتبار تأثيراتها الصحية، فمثلاً استخدام الصحف لتغليف الأطعمة، استخدام صناديق الكارتون المستعملة للتغليف لأغراض أخرى، استعمال المنسوجات المسترجعة في حشو المفروشات، إرجاع القناني التي استخدمت لأغراض أخرى، واستعمال رقائق اللدائن في التغليف. وأحياناً يتم فرز المواد الغذائية وبعض المواد العضوية ليتم طحنها وتقديمها كغذاء للأسماك والحيوانات.
    فرز وفصل النفايات


    إن فصل المواد من المصدر له فوائد أهمها، أن المواد تبقى نظيفة وغير مختلطة بغيرها من المواد، وهو أمر يتطلب تعاون السكان. وأهم المواد التي يمكن فصلها من المصدر هي الورق والقناني الزجاجية واللدائن وعلب الألمنيوم والمطاط والحديد. ويتم على نطاق ضيق في بعض مدن المملكة العربية السعودية فصل المواد من المصدر وأهمها الورق.
    وعملية الفصل المركزي للنفايات تستخدم عادة إحدى الطرق التالية؛ تيار الهواء، الطفو، المطرقة الدوارة، الغربلة، والفصل الإلكتروستاتيكي. وأهم مشاكل الفصل المركزي هو تلوث المواد بالنفايات.
    وتتم عملية الفصل عادة في مصنع فرز النفايات، حيث يجري فيه فرز النفايات المخلوطة قبل إرسال كل مادة مفروزة إلى مصانع الإنتاج بالنسبة للزجاج والورق والألمنيوم والحديد، أو إلى مصانع التدوير بالنسبة للسماد العضوي واللدائن بأنواعها المختلفة. والمتبقي من الفرز يتم معالجته والتخلص منه عن طريق الدفن الصحي أو محطات الترميد. ويتم تجميع النفايات في الدول وما يتبقى بثلاث طرق رئيسية وهي: التجميع المنزلي بعد الفرز، التجميع في المراكز التجارية والأحياء والحدائق العامة، ومراكز التجميع المركزية.
    وهناك نفايات منزلية يتم فرزها لكونها نفايات خطرة كالبطاريات والأصباغ. ويتم جمعها من المصدر أو نقلها إلى مواقع جمع النفايات المنزلية الخطرة، وهذه النفايات ليست لها علاقة بالنفايات الصناعية الخطرة.
    التدوير عمليات مترابطة


    يمكن تعريف التدوير بأنه عدة عمليات مترابطة بعضها ببعض تبدأ بتجميع المواد التي بالإمكان تدويرها ومن ثم فرزها حسب أنواعها لتصبح مواد خام صالحة للتصنيع ليتم تحويلها إلى منتجات قابلة للاستخدام. وأهم النفايات القابلة للتدوير، الحديد والألمنيوم والورق والزجاج واللدائن (البلاستيك) والخشب والنفايات العضوية كنفايات الطعام. ويتم فيه معالجة مكونات النفايات لإنتاج مواد أو منتجات قابلة للاستعمال مثل صهر معادن الخردة والأدوات الزجاجية وعجينة الأوراق المكتبية. وعملية الفصل يمكن أن تتم من المصدر حيث تقوم ربات البيوت مثلاً بوضع كل نوع من النفايات في صندوق خاص، فهناك صندوق خاص للقناني الزجاجية وصناديق للدائن، والأوراق، والقطع المعدنية وأخرى لنفايات الطعام. وقد يتم فصل المواد المختلفة في مراكز التجميع أو قرب المدافن الصحية حيث تستخدم الآلات والتجهيزات لفصل المكونات الرئيسية للنفايات بشكل ميكانيكي أو باستخدام الهواء أو بواسطة التعويم بالماء أو بالفصل الكهربائي والمغناطيسي. وقد يتم الاستفادة أو التخلص من هذه المواد المفصولة في عمليات أخرى مثل التحويل الحيوي (الكمبوست) أو حرقها.
    والتدوير يؤدي إلى التقليل من اعتماد المصانع على المواد الطبيعية كخامات أساسية لمنتجاتها مما يؤدي بالتالي إلى التقليل من استنزاف تلك المواد الطبيعية. ومن الفوائد البيئية والاقتصادية في تدوير النفايات نذكر؛ التقليل من تلوث البيئة نتيجة التخلص من النفايات عن طريق الدفن أو الحرق، المحافظة على المواد الطبيعية، وتقليل الاعتماد على استيراد المواد الأولية، توفير فرص صناعية جديدة لأصحاب رؤوس الأموال وتوفير فرص عمالة جديدة، وتوفير الطاقة. ومن أهم الصناعات التي تعتمد على النفايات المنزلية؛ السماد العضوي والورق والزجاج والحديد والألمنيوم واللدائن والخشب.
    ونظراً لصعوبة تصنيف اللدائن الموجودة في النفايات البلدية تصنيفاً دقيقاً يتم فرزها يدوياً حسب أشكالها وحسب البوليمر الرئيسي المكون لها. إن اللدائن المعاد تدويرها من النفايات البلدية يمنع عالمياً استخدامها في تغليف وتعبئة المواد الغذائية بسبب الملوثات التي يمكن أن تكون عالقة بها. وحصل تطوير في تقنيات معالجة نفايات اللدائن وإعادة تدويرها.
    والأساليب الجيدة في التجميع لغرض التدوير هو إنشاء مراكز تجميع بالأحياء السكنية وذلك باستقطاع مساحة صغيرة من الحدائق في الأحياء تكون مجهزة لاستقبال المواد القابلة للتدوير وشرائها بسعر رمزي وكبسها لتسهيل شحنها، ووضع حاويات تجميع بالقرب من المراكز التجارية على أن يقوم أقرب مركز تجميع بتجميعها، مع إلزام المطاعم والمراكز الأخرى بإرسال المواد بعد فرزها لأقرب مركز تجميع.
    تقليل النفايات


    ويمكن تقليل تعريف النفايات من المصدر بأنه تخفيض النفايات قدر الإمكان. ولكن تدوير النفايات هو استعمال النفايات بدل المواد الخام في مصانع الإنتاج. وكلتا الحالتين تقللان النفايات الذاهبة إلى مواقع الدفن وبالتالي الإدخار المالي والمادي وتوفير الطاقة. وعلب الألمنيوم مثلاً يمكن إعادة تدويرها لمرات عديدة. والتقليل يعني أي أسلوب يؤدي إلى تقليص النفايات فهو يتغير من تقليص استخدام الأوراق المكتبية والقرطاسية إلى التغير في العمليات الصناعية للوصول إلى ناتج أقل نفاية، فمثلاً استخدام عصير مركز بدلاً من عصير مخفف داخل العلب.
    استرداد الطاقة


    إن الحصول على الطاقة من النفايات هدف اقتصادي مهم فضلاً عن التخفيض في حجم النفايات. وتعتمد كمية الطاقة الناتجة على مكونات النفايات ونسبة الرطوبة والطاقة الحرارية الكامنة. وتتراوح نسبة المواد القابلة للاحتراق في النفايات بين 70%-80% من وزن النفايات. وعادة تستخدم طاقة النفايات لأغراض التسخين وتوليد الكهرباء وينخفض الحجم إلى حوالي 5%-10%. ويمكن إنتاج الوقود الصلب بتقطيع النفايات إلى أحجام مختلفة باستعمال تيار من الهواء أو على شكل ألياف على هيئة مسحوق.
    الاستثمار في تدوير النفايات


    إن إعادة تصنيع النفايات يعتبر الحل الأمثل للتخلص من النفايات بيئياً ويعود بالنفع الاقتصادي عند توفر رأس المال والتكنولوجيا والأيدي العاملة المدربة. ومن فوائد تدوير النفايات بالإضافة إلى الحفاظ على البيئة من التلوث، تخفيض ميزانية عقود النظافة، خلق فرص استثمارية بسبب توفر المواد الخام، خلق منشآت صغيرة ومتوسطة الحجم، وإحلال بعض المنتجات البديلة مثل إحلال منتجات لدائن بدل منتجات الخشب. إن معظم تكاليف تشغيل برنامج الفرز من المصدر ناتجة عن تجميع النفايات المفروزة وتشغيل مركز الفرز.
    ويمكن بيع الورق معبأ في أكياس. ويفضل تصنيف الورق حسب درجته مثل ورق الصحف والكرتون والكتب والورق المخلوط. وتقسم المعادن الحديدية حسب درجاتها وأهمها صفائح الصلب الرقيقة وحطام المكائن الثقيلة والحديد الزهر. والمحتوى الرئيسي من المعادن الحديدية في النفايات يتكون من علب الصفيح والقناني الفارغة. أما المعادن غير الحديدية فتحتاج إلى مهارة يدوية لتصنيفها وأهمها الألمنيوم والنحاس والرصاص والزنك، وتعتبر عالية القيمة عند بيعها. والمنسوجات كالملابس الصوفية يمكن إعادة استعمالها أو تدويرها لصناعة البطاطين، والسجاد يستخدم في صناعة المواد العازلة للأسقف، والمنسوجات تباع مباشرة دون خزنها. ويفضل إرجاع القناني الزجاجية الفارغة إلى منتجيها الأصليين. والزجاج المكسور يتم غربلته ليكون خالياً من الشوائب. ومن أساليب تشجيع التدوير منع استخدام أدوات تعليب تستخدم أكثر من مادة واحدة لتسهيل عملية تدويرها، وكذلك جعل المنتجات تحتوي على أقل ما يمكن من مواد لتسهيل فرزها.
    وسوق نفايات اللدائن في اتساع لوجود استخدامات مختلفة لها. إن معدن الألمنيوم المسترجع من النفايات له أهمية اقتصادية كبيرة، حيث وجد في أوروبا أن معظم الاحتياجات من الألمنيوم تتم من المواد الخام الثانوية مثل النفايات وفضلات العلب والتقطيع.
    وأهم فائدة للفرز من المصدر هي الحصول على نتائج جيدة وأسعارها عالية نسبياً في سوق المكاتب والكرتون والزجاج والألمنيوم واللدائن والمطاط. ويحتاج الفرز من المصدر إلى كلفة أقل من رأس المال الذي يستخدم لإنشاء مخزن لتجميع النفايات المفروزة وأحياناً تكون سيارة تجميع. وعلى العكس فإن كلفة رأس المال لمجمعات الفرز المركزية تتطلب منشآت كبيرة ومعدات معقدة للتمزيق وناقلات. ومنشآت الفرز من المصدر يمكن تغيير حجمها حسب الرغبة وهي تستهلك طاقة أقل في التشغيل. وطريقة الفرز من المصدر مناسبة جداً للمجتمعات البعيدة عن مواقع الفرز المركزية وتحتاج لنفسها سوق مواد ثانوية، وهي مناسبة للتجميع من قبل الجمعيات الخيرية. وهي أكثر الطرق اقتصادية ومفضلة للبلديات لأنها لا تحتاج إلى نقل النفايات ودفنها في مواقع الدفن. ولكن تحتاج البلديات إلى مشاركة فاعلة من قبل المجتمع وإيجاد أسواق مستهلكة لهذه المواد بشكل مستمر. لذلك فهذه الطريقة تحتاج إلى تعاون الجمهور لإنجاحها. ووجد أن أكثر الناس رغبة للفرز من المصدر هم المتأثرون سلبياً من المدافن الصحية.
    تكلفة برنامج الفرز


    إن معظم تكاليف تشغيل برنامج الفرز من المصدر ناتجة عن تجميع النفايات المفروزة وتشغيل مركز الفرز. والتجميع إما يتم بواسطة مركبات الفصل أو مركبات تجميع النفايات البلدية المحورة لجمع النفايات المدورة وهي أرخص من الأولى ولكن تجميعها أقل. ولوحظ أن أسعار النفايات المدورة قابلة للتغير بشكل سريع. ووجد أن إعادة تجميعها أقل. ولوحظ أن أسعار النفايات المدورة قابلة للتغير بشكل سريع. ووجد أن إعادة تدوير الأوراق له جدوى فنية واقتصادية. ولوحظ أن الطاقة المستخدمة لإنتاج حديد من المادة الخام أكثر من 2-4 مرات من الطاقة المطلوبة من مواد التدوير، وتصل إلى 20 مرة في حالة الألمنيوم. ولهذا السبب فإن نفايات الألمنيوم المدورة تكون مرغوبة من قبل المصانع المنتجة. ونفايات اللدائن المدورة هي الأكثر تعقيداً ولذلك فهي غير مرغوبة في استخدامها كبدائل للمواد الخام من قبل المصانع المنتجة نسبة لنفايات المواد المدورة الأخرى. ويسهم تدوير النفايات في التقليل من تلوث الهواء والمياه نتيجة التقليل من تصنيع المنتجات وبالتالي التقليل من كلفة معالجتها. وتقلل النفايات من الأيدي العاملة اللازمة للصناعة.
    وبالنسبة للعلب والقناني غير القابلة للتدوير يمكن فرض ضرائب على بيع محتوياتها لموازنة كلفة إدارة نفاياتها. وبالتالي تصبح العلب والقناني القابلة للتدوير أرخص من مثيلاتها غير القابلة للتدوير مما يشجع على شرائها.

    ....



    وهنا بالأنجليزي ,,

    Many people think erroneously that the term waste is a negative term, but the opposite is true. And waste are important commercial, industrial and especially that the natural resources continue to decline and prices are rising continuously, and can take advantage of waste instead of disposal. Therefore, you must enter the programs to take advantage of municipal waste in development plans and work to be drawn as a resource for low-cost industries. Islam calls for care for the environment, hygiene and management and waste recycling, where the Prophet Mustafa Muhammad ("; removing something harmful from the road is a charity," said Muhammad (; "Faith has seventy-odd Division top word is no god but Allah, and the lowest is removing something harmful from the road ". Therefore, Dealing with waste improperly considered impermissible harm, while the removal or utilization of Ktdoerha is charity and be rewarded for working on them. This requires investment in the recycling of waste a comprehensive strategy involving public sector institutions and relevant private hygiene, waste and public health, environmental protection and economic bodies concerned with the objective of waste treatment and utilization, as well as follow-up studies in the field of waste recycling and reuse in the industry, and the private sector is the most able and qualified Investment in manufacturing waste. The investor and the capital and security costs of the important criteria are taken into account financially. Most of the high costs resulting from inefficient use of resources as a result of waste in the cost of raw materials and energy in addition to the inefficiency of operation and treatment and increased costs of litigation.
    Marketing studies


    The marketing studies are of great importance in the investment process in the area of waste. These studies can serve as a basis to determine the productive capacity of the projects. And can contribute to the state in waste treatment projects when converted to the private sector in several ways namely; loans, technical assistance, equity, equipment rental, installment credit sale, with the price. Waste and take the largest share of the budget of municipalities and local bodies concerned, especially the increase in the population and therefore increasing amounts of waste, waste recycling and reduce this budget.
    Make use of waste


    There are several ways to recover useful materials from solid waste and re-use them, and these ways: with magnetic screening placed on a conveyor belt waste exposed to the magnetic material to attract viable mineral magnetic attraction. And counting the antenna where the Waste Isolation by density and size, and throw the waste in the air to be isolated by a distance *****alent materials libel. As well as being the Waste Isolation by components to re-manufactured after composting, where the restored old cars to steel mills and steel, broken glass to glass factories, wood to wood factory-ROM, old papers and waste pulp factory, paper, waste plastics factory, plastics, aluminum cans, waste membership to the unit power generation and bio-conversion (compost). And can take advantage of waste grease in the manufacture of soap, candles and oil lubrication. It follows from the bones, fat and feathers after being processed as food for animals. And can take advantage of home furnishings in the large-scale re-use and transportation of persons by companies or professionals.
    Can be divided retrieved waste and which is sometimes called (4R) as follows; reduce Reduction, re-use Re-use, recycling Recycling, Recovery and Recovery, which includes the conversion and recovery of vital energy. Currently, waste strategy is in many countries, especially developed countries to reduce the disposal when it is economically feasible, technically or environmentally. And the benefits of recovery of waste is waste reduction, the provision of raw materials, and energy saving. And to draw material from the burial sites are more common in developing countries drawn from the source.
    And facing the process of recovery of materials from waste are two major problems namely; preference for the use of raw materials recovered, and the high cost of separation and the collection and transport and processing of materials recovered. And sometimes re-use of waste without taking into account their health effects, for example, the use of newspapers to food packaging, the use of funds cartoons used for packaging for other purposes, the use of textiles recovered in stuffing furniture, return the bottles used for other purposes, and the use of chips of plastics in packaging. And sometimes are sorted food and some organic material to be crushed and provide food for fish and animals.
    Sorting and separation of wastes


    The separation of materials from the source that the benefits of the most important, that the materials stay clean and not mixed with other materials, which requires the cooperation of the population. The most important materials that can be separated from the source is paper, glass bottles, plastics, aluminum cans, rubber and iron. Is on a small scale in some cities in Saudi Arabia separate from the source material, the most important paper.
    The process of the Central Chapter of the waste is typically used one of the following methods; air flow, buoyancy, rotary hammer, screening, and electrostatic separation. The most important problems of the Central Chapter is contamination of waste.
    The process of separation is usually in a factory sorting, as being sort mixed waste before sending each material sorted to the production plants for glass, paper, aluminum, iron, or to factories for recycling of organic fertilizer and plastics of various kinds. The remainder of the screening is treated and disposed of through burial, health or incineration plants. Is the collection of waste in the States and the remaining three major ways: the home after the screening assembly, the assembly in the shopping centers, neighborhoods and public parks, and the central collection centers.
    A household waste is sorted for being hazardous wastes such as batteries and dyes. Are collected from the source or transported to sites collect household hazardous waste, this waste is not related to hazardous industrial wastes.
    Recycling processes are interdependent


    Recycling can be defined as several interconnected start a compilation of material which can be recycled and then sorted by species to become raw materials suitable for manufacturing to be converted into usable products. The most important collection of recyclable waste, iron, aluminum, paper, glass and plastics (PVC) and wood and organic waste waste food. Are the components of processing waste for the production of materials or products are for use as scrap ****l smelting and glassware and office paper pulp. Separation process can be the source, where the housewives, for example the status of each type of waste in a special fund, there is a special fund for glass bottles and boxes for the creditor, leaves, coins and other food waste. The material is separated in different collection centers or near landfills, where machines and equipment to separate the main components of the waste mechanically or by using air or by water or flotation separation of electric and magnetic fields. May be use or disposal of these materials separated in other operations such as bio-conversion (compost) or incinerated.
    And recycling lead to reduce the dependence of plants on natural materials Kkhamat essential for their products and thereby to reduce the depletion of those natural materials. Environmental benefits and economic waste recycling recall; reduce environmental pollution from the disposal of waste by burial or cremation, preservation of natural materials, and reducing dependence on imported raw materials, to provide opportunities for new industrial capitalists and the provision of new employment opportunities, and energy saving. One of the main industries that rely on household waste; compost, paper, glass, iron, aluminum, plastics and wood.
    Given the difficulty of classification of plastics in municipal waste are rated accurately counted manually by forms and by the main polymer component to them. The recycled plastics from municipal waste to prevent a global use in the packaged food because of contaminants that can be stuck by. He received treatment technologies in the development of waste plastics and recycling.
    And good practices in the compilation for the purpose of recycling is to establish collection points slums, so deduct a small area of parks in neighborhoods that are equipped to receive recyclable materials and buy them for a nominal fee, composting, to facilitate the shipment, and a container assembly near the commercial centers to the nearest collection center collects, while committing restaurants and other centers to send materials after sorting to the nearest collection center.
    Waste reduction


    And can reduce the definition of waste from the source, waste reduction as much as possible. But recycling is the use of waste instead of raw materials in production plants. Both cases dilute waste going to the burial sites, and therefore financial savings, material and energy saving. Such as aluminum cans can be recycled for many times. And reducing means any method lead to a reduction of waste is changed to reduce the use of office paper and stationery to the change in industrial processes to access to the product of less waste, for example, the use of the Centre for juice instead of juice diluted in the cans.
    Energy recovery


    Access to energy from waste as well as an important economic target for the reduction in the volume of waste. The amount of energy generated at waste composition and the percentage of moisture and thermal energy potential. The proportion of combustible materials in the waste between 70% -80% of the weight of the waste. Usually used energy waste for heating and electricity generation and reduced the size to about 5% -10%. And can produce solid fuel cut waste to different sizes using a stream of air or in the form of fibers in the form of powder.
    Investment in waste recycling


    The recycling of waste is the best solution to get rid of waste and environmentally beneficial economic upon the availability of capital, technology and trained manpower. Among the benefits of recycling waste as well as to preserve the environment from pollution, reducing the budget for cleaning contracts, the creation of investment opportunities due to availability of raw materials, the creation of small enterprises and medium-sized enterprises, and the establishment of some alternative products such as replacement products of plastics instead of wood products. Most of the operating costs of the screening program from the source resulting from the collection of waste sorted and operation of the sorting center.
    Can be sold packed in paper bags. Paper, preferably by degree classification, such as newsprint, cardboard, books and paper mixture. Ferrous ****ls are divided by grades and the most important thin steel sheets and the wreckage of the machines and heavy cast iron. The main content of ferrous ****ls in the waste consists of tin cans and empty bottles. The non-ferrous ****ls would need to be handy skill to be classified as the most important of aluminum, copper, lead, zinc, and is considered a high value when sold. Woolen clothes and textiles can be re-used or recycled for the manufacture of blankets, carpets used in the manufacture of insulation materials for roofs, and textiles are sold directly without storage. Prefer to return the empty glass bottles to indigenous producers. And broken glass are screening to be free of impurities. One method of encouraging recycling to prevent the use of tools canning use more than one article to facilitate the process of recycling, as well as making products with a minimum of materials to facilitate the screening.
    The market expansion of plastic waste in the presence of different uses it. The aluminum recovered from the waste has significant economic importance, as found in Europe that most of the requirements of the aluminum is of secondary raw materials such as waste and waste cans and shredding.
    The most important benefit of the count from the source is to get good results and prices relatively high in the office market, cardboard, glass, aluminum, plastics and rubber. And it needs sorting from the source to lower cost of capital which is used to create a store for the collection of waste sorted and sometimes a car collection. On the contrary, the cost of capital to the central sorting complexes require large facilities and equipment of the tearing and complex vectors. And screening facilities from the source can be resized by a desire to consume less energy in operation. And how to count from the source very suitable for remote communities on the ******** of the central sorting and you need to the same secondary materials market, which is suitable for assembly by the charities. It is the most economical way possible and preferable to the municipalities because they do not need to transfer waste and buried in burial sites. Municipalities, but you need to active participation by the community and the creation of consumer markets for these materials on an ongoing basis. Therefore, this method needs the cooperation of the public to its success. It was found that most people desire to sort from the source are affected by negative landfills.
    The cost of the screening program


    Most of the operating costs of the screening program from the source resulting from the collection of waste sorted and operation of the sorting center. And assembly are either by vehicle class or municipal waste collection vehicles modified for the collection of recyclable waste is cheaper than the first, but collected less. It was noted that the prices of recycled waste are subject to change rapidly. Found to be repackaged less. It was noted that the prices of recycled waste are subject to change rapidly. It was found that recycling paper has technical and economic feasibility. It was noted that the energy used to produce iron from the raw material more than 2-4 times the energy required materials recycling, and up to 20 times in the case of aluminum. For this reason, the waste recycled aluminum are desirable by the factories. And recycled plastic waste is the most complex and therefore are not desirable to use as substitutes for raw materials by producing factories proportion of waste recycled materials other. And contribute to waste recycling in reducing air and water pollution as a result of reducing the manufacture of products and thus reduce the cost of treatment. And reduce the waste of manpower for industry.
    For cans and bottles is recyclable can impose taxes on the sale of their contents to balance the cost of managing waste. And thus become the cans and recyclable bottles are cheaper than those of non-recyclable encouraged to buy them.



    بالتوفيق





    لا إله ألا الله
    محمد رسول الله



  3. #3
    مشرفة الصف 12
    الصورة الرمزية رمـــز الوفـــا
    الحالة : رمـــز الوفـــا غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 23197
    تاريخ التسجيل : 22-10-08
    الدولة : وَسطُ قلبه ❤
    الوظيفة : طالبه ..~
    الجنـس : انثـى
    المشاركات : 3,158
    التقييم : 990
    Array
    MY SMS:

    لـآ من --][ ذكرتك . آقول -->. . يآ حي هالطـآري [♥] آنـآ آإشهـدْ أنَ الطَـوآرِيْ [ فيَكـْ َ . تـسْعدِنَـي . َ

    افتراضي رد: لو سمحتو اريد موضوع عن اعادة تدوير و التصنيع


    .
    ,

    اماراتيووه ابدع ـتي
    ربي يعطيج العافيه ..!

    ,
    .

    لا هنتي









    RamooZ @ معهد الامارات التعليمي

  4. #4
    عضو جديد
    الصورة الرمزية girl school
    الحالة : girl school غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 97153
    تاريخ التسجيل : 27-05-12
    الجنـس : انثـى
    المشاركات : 24
    التقييم : 10
    Array

    افتراضي رد: لو سمحتو اريد موضوع عن اعادة تدوير و التصنيع


    مشكورة بس نحن قلنا نبي ورقة عمل مب تقرير بس نو بربلم






  5. #5
    مشرف
    الصورة الرمزية برستيجي غير
    الحالة : برستيجي غير غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 93040
    تاريخ التسجيل : 03-03-12
    الدولة : ❤... الإمآرآت العربية المتحــــدة ...❤
    الوظيفة : ❤... طآلبــــــ šтudēит ــــــة ...❤
    الجنـس : انثـى
    المشاركات : 327
    التقييم : 10
    Array
    MY SMS:

    مدڕۑَ ليھٓ ڳل م̃آ يطڕۈنڳ آحسَ قلبۑَ »{..ٺزيد ډقآٺھٓ

    افتراضي رد: لو سمحتو اريد موضوع عن اعادة تدوير و التصنيع


    وربي ابداااااااااااااااااع
    ثانكسسسسسسسسسسسسسسسس







    لَآَ يِغِرّكـْ/صِغِرْ سِنّيِ..لِيِ عَقْلْ يُوزِنْ"جِبَالْ"..كَمْ كِبِيِرْ (عَآشْ) عِمْرهـْ"جَاهِلْ "





معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. اريد ملخص عربي لو سمحتو
    بواسطة عبد الرحمن 2012 في المنتدى اللغة العربية Arabic language
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 13-06-24, 12:51 AM
  2. ممكن تساعدوني اريد فكره عن مجسم اعاده تدوير
    بواسطة امارتيه وعشق ترابها في المنتدى منتدى الطلبات و المشاكل و الحلول problems and solutions
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 13-05-21, 07:00 PM
  3. لو سمحتو أبغي خطة بحث عن موضوع
    بواسطة سمو الطيبه في المنتدى علم النفس Psychology
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 12-09-30, 12:08 AM
  4. انتهى مشروع اعادة تدوير الورق-الاحياء للصف العاشر
    بواسطة WooLf في المنتدى مادة الاحياء
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 10-04-19, 11:10 PM
  5. اريد حل من ص 68الى 75 لو سمحتو التربية الاسمية
    بواسطة نيد البغدادي في المنتدى التربية الاسلامية
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 09-03-28, 12:51 PM

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •